Riffeljagt i Fromseier d 25. Oktober 2020:

Medlemmer af GJF og BJF har igen i år mulighed for at deltage i en foreningsjagt. Vi tilbyder en jagtdag den 25. oktober 2020 i Fromsseier Plantage mellem Hejnsvig og Vorbasse.

Igen i år bliver der tale om trykjagt med riffel, som den vi har haft de sidste par år Der er er plads til 15 skytter.

Skoven stiller selv med hundefolk til at trykke såterne igennem.

Jagterne starter med morgenkaffe kl. 8.00 og slutter med smørrebrød fra Hovborg kro ca. kl. 13

Prisen bliver 1600 kr.

Tilmeldingen til Finn Lauridsen

Ved tilmeldingen skal oplyses navn, telefonnummer og forening (BJF eller GJF). Når tilmeldingen er accepteret vil du få besked og betaling skal ske for at tilmeldingen er noteret endeligt.

Betaling til 7702 1068226 GJF’s konto i Sydbank eller mobilepay 46352 Grindsted Jagtforening

På telefon: 40 41 75 15

På e-mail:elinst.finn@gmail.com

Familie Fisketur d. 3  september 2020:

Torsdag den 3. september. Kl. 17.00 til 20.00 Fisketur til Filskov fikesø . Præmie til første- mindste-største fisk. Afsluttes med Grillpølser, sodavand og øl. Special sø til børn. Ydweliger info følger

Julehygge, Tors. d. 17. december kl. 19.00

Juletraditioner skal jo holdes i hævd, så igen i år afholder BJF julehygge i "Jægerly", hvor der bliver arrangeret pakkespil, og serveret æbleskiver, "Gløgg" og kaffe.

Husk at tage ægtefællen, børn og evt. børnebørn med. Vi plejer at hygge os, og det er en god måde at slutte året af på.

jul_2.jpg

Så mød op og medbring en pakke til ca. 20-25 kr. pr. deltager som ønsker at deltage.

Vi tænder op i brændeovnen, så der er varmt og hyggeligt.

Mvh. Idéudvalget

Julehygge i Jægerly

Torsdag den 21. november er vel overstået

Det var en rigtig god aften, med en rigtig god opbakning. Der blev kæmpet om pakkerne, som undervejs i kampen skiftede fra den ene ende af bordet, for igen at blive hentet tilbage til den anden ende. Og til sidst da Helges ur ringede, var der et par stykker eller 4, der sad uden pakker, men ellers så var pakkerne godt fordelt rundt om det lange bord med de i alt 20 deltagere.

Marianne og Helge havde forberedt æbleskiver og gløg vi kunne nyde efter der store " Pakkeleg"

God Jul allesammen

jul_2019_5.jpgjul_2019_4.jpgjul_2019_3.jpgjul_2019_2.jpgjul_2019_6.jpg

Trofæ- og Filmaften i Jægerly:

bukkekaffe_2018_Kjeld_Thomsens_buk.jpg

Ons. d. 13. februar 2019 Kl. 19.00

Så indbyder vi igen til vor traditionelle trofæaften i Jægerly, hvor vore medlemmer opfordres til at møde op med de trofæer, som de har nedlagt i løbet af året 2018
Alle trofæer er velkomne - både de store og de små. Husk det er oplevelsen ved at nedlæggelsen, som gør trofæet interessant for den enkelte jæger.
Som sædvanligt stemmer vi om hvem der skal have pokalen til "årets danske buk". Der skal også stemmes om "Årets udenlandske trofæ" og "Årets danske trofæ".
Bemærk at kun trofæer nedlagt af medlemmer af Billund Jagtforening kan deltage og man skal selv møde op med trofæerne.
Vi medbringer et par film, som ekstra underholdning, men vi regner med at der som sædvanlig vil blive meget snak om oplevelserne i forbindelse med jagten på trofæerne.
Vi ser frem til en spændende aften med stort fremmøde
Idéudvalget, BJF

Bukkekaffe  16. maj 2018 Afholdt.

Billund Jagtforening inviterede sine medlemmer til den traditionsrige bukkekaffe. Onsdag d. 16. maj 2018.

Vi åbnede dørene fra kl. 8.30 i “Jægerly”.

Vi må sige at " Diana " hvis vi skal kalde vejrguderne det. Vejret var da det flotteste bukke premiere vejr, man overhovedet kunne ønske sig.

Det viste sig også i form af 4 meget flotte bukke.

Der var i alt 16 fremmødte.  Kim Eskildsen, stod igen i år for at blæse jagthorn.

Nedenfor ses de heldige/dygtige jægere og deres bukke.

bukkekaffe_2018_trofparade.jpg

Susanne Long er ny jæger og skød hendes første buk. Det må man sige, det er en rigtig god buk at starte med, det kan næsten ikke være bedre.

bukkekaffe_2018_Susanne_Longs_buk_1.jpgbukkekaffe_2018_Susanne_Longs_buk.jpg

Orla eskildsen, skød denne fine buk. Der ses nedenfor. Om det er på grund af snabelskoene, at den har sat lidt abnorm op, vides ikke.

bukkekaffe_2018_orlas_buk_1.jpg bukkekaffe_2018_orlas_buk.jpgbukkekaffe_2018_snabelsko.jpg

Andreas  skød denne flotte Kraftige seksender buk.

bukkekaffe_2018_Andreas_buk_1.jpg

bukkekaffe_2018_Andreas_buk.jpg

Til sidst og ikke mindst, så skød Kjeld Thomsen denne flotte ulige otte ender buk

bukkekaffe_2018_Kjeld_Thomsens_buk_1.jpg bukkekaffe_2018_Kjeld_Thomsens_buk.jpg

Som i kan se på billederne nedenfor så blev bukkene nøje studeret og der blev fortalt historie fra dagens jagt.

bukkekaffe_2018_bukkene_studeres.jpgbukkekaffe_2018_bukkene_studeres_2.jpg

webmaster Anette Trip Lassen

TIDLIGERE AFHOLDTE ARRANGEMENTER HER NEDENFOR :

UKKE  KAFFE 2017

Årets bukkepremiere var oprundet og 14 friske bukkejægere var mødt frem til morgenens bukkekaffe. Der var tre bukke på paraden denne morgen. Der blev udvekslet spændende beretninger fra premieremorgenen. Foreningen var igen vært med rundstykker og kaffe.
Kim Eskildsen stillede igen beredvilligt op og blæste smukt over de nedlagte bukke, mange tak, Kim !
Efter rundstykker så tog jægerne fat, meget fat, vil nogen mene.. :), idet nærmest alt inventar blev revet ud af bygningen. Dette for at komme lugtge- nerne til livs. Der forestår et større renoveringsarbejde i 2017/2018.

bukkekaffe_2018_parade.JPG

bukkekaffe_2017_buk.JPG

Familie Fisketur d. 15. Juni 2017 afholdt.
Torsdag den 15. Kl. 18.00 til 20.00
Fiske tur til Hovborg "Put and Take"

fisketur_2017.jpg
Præmie til første- mindste-største fisk.

Der var 9 deltagere som deltog i fiskekonkurrensen og 11 der hyggede sig ved grillmaden bagefter.

Lars Thomsen som havde stået for indkøb af pølser, drikkevarer, samt grillningen havde ikke udsolgt, da fremmødet var noget skuffende.

Men alle os der var afsted og deltog. Hyggede os alle.

på vegne af ide udvalget.

Niels chr. Andersen

Trofæ- og Filmaften i Jægerly Tirs. d. 21. februar 2017  AFHOLDT

Vi var som altid til disse aftener, en god flok.

Der blev set en film og da snakken gik så godt, nøjedes vi med den ene.

Der blev vuderet, pralet og betraktet trofæer, både fra indland og udland. Og selvfølgelig blev der stemt.

Årrets danske trofæ: blev vundet af Årla. Trofæet var en flot Hjort, som i kan se nedenfor.

TROF_AFTEN__2_RETS_UDENLANDSKE_2017.JPG

Så blev der også stemt på årrets danske Buk, denne blev vundet af Jens Kruse,som ses nedenfor.

TROF_AFTEN__1_RETS_TROF_2017.JPG

Årrets udenlandske trofæ, blev vundet af Finn Møller Nielsen. Hjorten er skudt på drivjagt i polen. Som ses her nedenfor.

TROF_AFTEN__3_RETSBUK_2017.JPG

Endnu et kæmpe tillykke skal lyde til dem alle tre. Vi glæder os allerede til at se deres trofæer fra i år.

Efter at alle premier var fordelt, uddelt og der var taget billeder, gik vi over til den sikre såt.

Lars stod for traktemanget, der indeholdt. Frik franskbrød, hvor man så selv kunne vælge og vrage i lækkert pålæg. Også gik snakken ellers bare igen rundt om bordet. Tak for en hyggelig aften.

Der skal lyde et stort knæk og bræk til jer alle til det kommende jagtår 2017.

på ideudvalgets vegne.

Anette Trip lassen

og fotograf Kim Rasmussen

Klubaften i Jægerly: Rovvildt – jagt og regulering afholdt

Klubaften den 24.november 2017

En rigtig god aften hvor vi havde besøg af Peter Smærup fra Danmarks Jægerforbund. Peter holdt et levende og spændende indlæg om jagt på og regulering af rovvildt.

Peter fortalte om de lovgivningsforhold omkring jagt og regulering, men brugte megen tid på at give gode råd til praktikken om vedrørende jagt og regulering. Det var især krager, ræve og mårhunde som fyldte meget, men også mink, sølvmåger, husskader, mår blev omtalt.

Vi var 12 deltagere fra foreningen som havde en virkelig spændende aften, som også bød den sædvanlige gode ”snak” om de sidste jagtoplevelser.

Hjortebrøl på Randbøl Hede

Tirsdag den 27. september havde vi en meget vellykket tur på Randbøl Hede, for at opleve kronhjortenes brunstbrøl.

Vi mødtes ved den storeparkeringsplads ved hundeskoven. Som start på turen serverede Lars røget elghjerte med ristet rugbrød, pesto og en hjemmelavet bitter – Tak Lars.

Hjortebrl_2016.jpg

Med denne gode start gik vi 10 forventningsfulde deltagere ud på heden med Michael Carlsen som en meget kompetent guide.

Vi satte os på en lille forhøjning i terrænet ikke langt fra søerne nogenlunde midt på heden. Snart startede de første hjorte at brøle, hvilket animerede flere hjorte til at deltage i konkurrencen om hindernes gunst. Vi så en mindre rudel kronvildt på ret lang afstand, men havde også fornøjelsen af en stor hjort, som passerede forbi os på rimelig skudafstand på vej mod den rudel kronvildt, som vi havde spottet. Mørket gjorde dog, at vi til sidst måtte ”nøjes” med lyden af hjortene.

Mens vi sad midt på heden, oplevede vi også massevis af ænder (især krikænder) samt en del gæs og nogle traner på træk.

Det er min fornemmelse at alle syntes det havde været en spændende oplevelse.

Familie fisketur 2016

Den 16. juni afholdt vi vores årlige fiskekonkurrence ved Hovborg Fiskesø. Det blev en meget vellykket aften, hvor kun let regn generede lidt, mens vi fiskede. Solen brød dog igennem, mens vi nød Anettes grillede pølser og afholdt parade og præmieuddeling.

Der deltog 16 stænger, og resultatet blev i alt 19 fisk, hvilket er et meget tilfredsstillende udbytte på 2-timers fiskeri. Dog blev udbyttet ikke jævnt fordelt, da der var 4 fisk til et par deltagere og flere med 2 og 3 fisk, så vi var også nogle stykker, som kørte tomhændede hjem.

DSC_9731.JPG

30 sekunder behøvede Orla Eskildsen for at vinde præmien til den første fisk, og han havde allerede fanget sin kvote på 4 fisk i løbet af en time. Per Krenk fik præmien for den største fisk, og sammen med familien kunne de køre hjem med 7 fisk. Astrid fik præmien til den mindste fisk.

DSC_9733.JPG

DSC_9737.JPG

DSC_9738.JPG

DSC_9706.JPG

DSC_9728.JPG

DSC_9720.JPG

DSC_9725.JPG

Familie fisketur

Den årlige familie fisketur gik til Hovborg Fiskesø tirsdag den 16. juni.

På trods af køligt vejr var der pæn opbakning til arrangementet. 12 voksne og 2 børn deltog + at få pårørende var tilskuere. 6 fisk blev indvejet, heraf 3 regnbueørreder og 3 bækørreder.

Som sædvanlig var der præmier til den første, den største og den mindste fisk. Helge Jensen var den første til at lande en fisk. Præmien for den største fisk gik til Torben Jensen og præmien for den mindste gik til Bjarke. Det er værd at bemærke at Orla for en gangs skyld ikke optræder blandt præmietagerne, men han havde dog en enkelt regnbueørred med til indvejning.

Aftenen sluttede hyggeligt samvær med pølser fra grillen.