Trofæaften Sæson 2024
Tors. d. 22. februar 2024 ca Kl. 20.30
Så indbyder vi til vores traditionelle tro- æaften, hvor vore medlemmer opfor- dres til at møde op
med de trofæer, som de har nedlagt i løbet af sæsonen 2023. Denne gang på Refborg.
Alle trofæer er velkomne - både de store og de små. Husk det er ople- velsen ved nedlæggelsen, som
gør tro- æet interessant for den enkelte jæger.
Som sædvanligt stemmer vi om hvem der skal have pokalen til "årets danske buk". Der skal også
stemmes om "Årets udenlandske trofæ" og "Årets danske trofæ".
Bemærk at kun trofæer nedlagt af medlemmer af Billund Jagtforening kan deltage, og man skal selv
møde personligt op med trofæerne for at de kan deltage i afstemningen.
Vi ser frem til en spændende aften med stort fremmøde

déudvalget, BJF

Trofæaften for trofæer fra  2022

Arrangementet blev  endnu en gang afholdt i kælderen under Billund centret, hvor vi gratis kan låne lokale. Vi hyggede med de indkøbte  smørrebrød samtidig med at der blev fortalt en masse historier.

Vi var 18 fremmødte.

Her nedenfor er der lidt billeder fra arrangementet.

Vinder af årets Danske Buk blev Jens Kruse.

trofæaften Jens Kruse.jpg

Vunder af årets  Årets Danske Trofæ Helge Staun Jensen

Kim Rasmussen.jpg

Vinder af årets Udenlandske trofæ Torben Jensen

Torben Jensen.jpg

billede 1.jpgbillede 2.jpgbillede 3.jpgBillede 4.jpgbillede 5.jpgbillede 6.jpg

Trofæaften 2021:

Foreningen ville prøve noget nyt, så arrangementet blev afholdt i kælderen under Billund centret, hvor vi gratis kan låne lokale. Der var plads til ca 25, og det havde vi handlet smørrebrød efter, desværre var der kun 11 fremmødte. Tidspunktet kolliderede med hundetræning, samt andre ting, men vi havde det hyggeligt, og der var rigeligt med mad. I den danske kategori var der 3 hjorte og 6 råbukke. I udland var der en hjort, tre bukke og en urfugl. Efter spisningen og hyggeligt samvær med gode historier, så gik vi til afstemningen. Der skulle stemmes på årets danske buk, årets danske trofæ samt årets udenlandske trofæ. Der var stemmelighed omkring Årets buk (Lars Thomsens buk fra Veerst, samt Niels Chr´s buk fra Bundgaard plantage. Efter omstemningen løb Lars´ buk med sejren og pokalen. Som Årets danske trofæ vandt Kim Eskildsens gigantiske kronhjort fra Vorbasse ikke overraskende. Årets udenlandske trofæ blev Kim Rasmussens kronhjort fra Polen. Tak til de fremmødte for en hyggelig aften, og vi håber at se mange flere af jer næste gang.

Trofæ aften 2022 1.jpgTrofæ aften 2022 2.jpgTrofæ aften 2022 8.jpg

Trofæ aften 2022 7.jpgTrofæ aften 2022 6.jpgTrofæ aften 2022 5.jpg

trofæ aften 2021.JPG

Igen blev vi ramt af corona ift arrangementer.
Vores trofæaften i foråret måtte af lyses, og kunne først afholdes ifm vores Generalforsamling 2020 i Jægerly d.14/10-21.

Året danske buk gik til Torben Jensen
Årets danske trofæ gik også til Torben Jensen for samme buk nedlagt ved Holsted.

Kim Lassen havde nedlagt en flot seksender i Sverige og fik præmien for Årets udenlandske trofæ.

Efter afstemningen gik snakken lystigt samtidig med vi fik lidt brød med pålæg.
Ingen film til denne trofæaften,vi synes det ofte tager for lang tid af vores ellers gode fællesskab.

Vi fik en masse gode jagthistorier.

Endnu et stort tillykke til vinderne med
deres flotte trofæer.
Idéudvalget